MX5 zvyšování výkonu

Mechanika, turbo, chlazení, palivo, oleje, spojka, převodovka, diferenciál, a veškeré další úpravy mechanických dílů.

Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4

Odpovědět
ADix
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 40
Registrován: 02 zář 2010, 18:04

MX5 zvyšování výkonu

Příspěvek od ADix » 02 zář 2010, 18:26

Zdravím, mám v plánu zvýšit výkon Mazdy MX5 1.6...potřeboval bych poradit co vše by přidalo na výkonu. Turbo ani kompresor momentálně nechci. Mám v plánu odlehčené řemenice, komplet výfukové ustrojí a podobně. Jak by se podle vás dal dosti nabrat výkon na nepřeplňovaném motoru.

Uživatelský avatar
Tiger.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 577
Registrován: 18 čer 2008, 18:58
Kontaktovat uživatele:

Re: MX5 zvyšování výkonu

Příspěvek od Tiger.s » 02 zář 2010, 18:29

Neznám tyhle japonský motory ale určitě ostrý vačky,4klapka,svody s výfukem,upravená řj ...
Ale jednoduší a levnější by byl swap pokud se nepletu do mx5 se dávala i 1,8 v6 ne?

ADix
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 40
Registrován: 02 zář 2010, 18:04

Re: MX5 zvyšování výkonu

Příspěvek od ADix » 02 zář 2010, 18:35

V6tky se delaj ale sou málo sehnatelný...navíc tendle motor pro evropský trh myslím že v MX5tkách nebyl k dostání :-(

Uživatelský avatar
Tiger.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 577
Registrován: 18 čer 2008, 18:58
Kontaktovat uživatele:

Re: MX5 zvyšování výkonu

Příspěvek od Tiger.s » 02 zář 2010, 18:59

A co jiný mazdy někde jsem viděl přestavbu na 2,5 z mx6 pokud to správně říkám :)

ADix
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 40
Registrován: 02 zář 2010, 18:04

Re: MX5 zvyšování výkonu

Příspěvek od ADix » 02 zář 2010, 19:03

MX6tky maji jine 6ti válce millery myslim...ty sou udajne vetsi a s implataci do MX5tky by to bylo horsi a finanšně nářočnější...to uz bych spíš volil variantu kompresoru od jacksonracing...

ADix
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 40
Registrován: 02 zář 2010, 18:04

Re: MX5 zvyšování výkonu

Příspěvek od ADix » 02 zář 2010, 19:05

zatím to asi vydím jen na to odlehčování + vejfuk...sice někde sem četl že odlehčování remenic a setrvačníku nemá smysl, ale podle me to psali lidi typu...hodin na felicii turbo a kdyz motor odejde tak koupim z vrakáče za 4 klacky

Uživatelský avatar
LoggerR5
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 110
Registrován: 25 kvě 2010, 17:53

Re: MX5 zvyšování výkonu

Příspěvek od LoggerR5 » 02 zář 2010, 21:52

pokud chceš odlehčenou řemenici a setrvák tak bych šel rozhodně do novýho nebo zakázkově vyrobenýho aby bylo vše vyváženo, a co se týče dalších úprav tak jako základ upravit sání pro studený vzduch, upravit výfukové potrubí a jestli se chceš pouštět i do radikálnějšího zvyšování výkonu tak ostré vačky a k tomu upravit jednotku aby to mělo smysl a pak si zaject na brzdu a pak budeš moudřejší :).
Renault 5 GTE in da progress

ADix
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 40
Registrován: 02 zář 2010, 18:04

Re: MX5 zvyšování výkonu

Příspěvek od ADix » 03 zář 2010, 11:18

Kit sání sem tam už hodil od Injenu + svicky a kabely NGK...do dalsich veci sem se uz nepoustel pac sem nvedel jak to bude s doladenim ridici jednotky...co se tyce odlehcovani...mam v planu koupit jiz odlehceny od FIDANZY http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=77044 remenice sem nikde odlehcene popr s upravenym pomerem nenasel tak asi necham nekde stocit z duralu...ale urcite nakou firmmou co se tim zabyva...

Uživatelský avatar
ladis.biker
donate
donate
Příspěvky: 22
Registrován: 07 led 2009, 14:50
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Re: MX5 zvyšování výkonu

Příspěvek od ladis.biker » 03 zář 2010, 19:30

pro tvůj případ bude nejrozumnější SWAP na 1,8 (R4) nebo pokud chceš zachovat typ bloku, tak převrtat nebo použít komponenty z 1,8 .. tyto motory neznám, tak nevím zda jsou komponenty záměnný .. dál bych použil kit vaček v kombinaci s většími ventily (třeba pasuje i 1,8 hlava), k tomu uzpůsobený výf. a sací potrubí a v finále i programovatelnou jednotku.

když si vše spočítáš, zjistíš že tě to bude stát né o moc méně než přeplňování, s tím že u atmosféry se dostaneš na nějakou hranici výkonu a krouťáku a nebudeš mít možnost jít dál. kdežto u přeplňovaného motoru vše záleží hlavně na množství vzduchu který dostaneš do motoru.
Obrázek
http://www.falcon-racing.cz Měření výkonu Vašeho vozu
Ford Sierra 2,0 DOHC 8V Turbo 150kW a 290Nm @ 0,9Bar
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077

Odpovědět