Stránka 1 z 1

Uložení vačky - problém

Napsal: 16 lis 2008, 22:03
od tsin
ahoj, pri rozebirani motoru sme narazili na problem s ulozenim vackoveho hridele.. pri utahovani horniho dilu ulozeni, horni dil praskl vejpul a dolni dil napraskl smerem od steftu.. viz. OBR.. je to motor audi 2,3 Q NG 10V.. zajimaj me moznosti reseni?! lepeni ci svareni ohledne dolniho ulozeni a kde vzit nahradu za horni dil?

Re: Uložení vačky - problém

Napsal: 17 lis 2008, 00:39
od fokr_jr
tak tohle je hodne problem.... ty mosty patri na tu hlavu, na ktere jsou, pokud je vymenis,takze z jiny hlavy ti to tam nebude pasovat pac to bude (sice o minimalne, ale bude) jinak vyfrezovany (-nebo jak se to zpracovava) a svarovat v tehle casti motoru mi neprijde jako reseni, ktere by fungovalo....... je hodne problem sehnat celou jinou hlavu?

Re: Uložení vačky - problém

Napsal: 17 lis 2008, 09:17
od ViktorW.
jakým momentem jste to utahovaly nebyli tam nejaké nečistoty. Byla vačka správně uložena.

obávam se že jediným řešením je výměna hlavy motoru. sváření ložiskového překladu bych nedoporučoval

Re: Uložení vačky - problém

Napsal: 17 lis 2008, 09:57
od ciky
V opravdu největší nouzi, kdyby nebylo jiná možnost se to zavařit dá...mluvím ted o spodku...
Co se týče překladu v tom bych vaření nedoporučoval stejně jako Rybajz...SEhnat někde jinej překlad a nechat sesadit

Re: Uložení vačky - problém

Napsal: 07 úno 2009, 18:57
od engitec
Dovolím si poradit ohledně prasklého překladu vačkového hřídele. Pravda je, že opravdu není možno namontovat překlad z jiné hlavy jen tak. Lepení či vaření bych nedoporučoval - díra pro vačku už je zdeformovaná, či posunutá a buď by tam byla vůle velká, nebo malá a pak by se to mohlo zadřít. Pokud to chcete 100% opravit, je třeba vzít z jiné hlavy překlad, ten snížit o nějakou desetinku, namontovat na hlavu a dotáhnout na moment. Pak vzít hlavu na přesnou vyvrtávačku a zmíněné uložení vačky znovu v ose převrtat. Na to je samozřejmě třeba zkušeností a přesný stroj, ale dělá se to tak běžně.
www.engitec.cz