Fiat tipo & fiat coupe
Napsal: 08 led 2009, 18:48
no sice nemám rád vystavování mejch aut někde na netu,aleteď jsme v rozpoložení,že něco napíšu...
takže 1 auto,který máme v rodině 11 let,je tipo 2.0 ie (8 ventil)..zpočátku sloužilo jako vejkendovej vůz,počase jako auto na denní ježdění.
Pak začlo zlobit,nikdo nevěděl co s ním,tak se na nějakej čas odstavilo a koupilo se něco jinýho.
Po čase se zas tipo rozjezdilo,tak jsem ho dostal od otce k maturitě v r.2001 v ne zrovna dobrým stavu,ale pojízdný.
Tipo už 3 roky stojí za barákem(najeto cca 3.5km),kde si ho postupně šperkuju k obrazu svýmu -teď už jen chybí lehkej zásah do motoru a převodovky.Chci ho používat jako auto na "denní" ježdění v létě a nějakej ten kopec...
seriové parametry:
motor 2l/4válce/8ventilů/2vačkové hřídele/ECU IAW/Pmax 113PS/5750 a Mk max 156Nm/3300ot/min
provedené úpravy/opravy:
kompletní GO podvozku -nové ramena,uložení ramen,ložiska zadních ramen
tlumiče zadní -serie+pružiny Eibach -35mm z fiatu coupe turbo (celkový snížení cca 50mm)
tlumiče přední-obal tipo 8v NA,patrona coupe 16v NA, pružiny Eibach z fiatu coupe turbo (snížení 55mm)
komplet nové brzdové trubičky,hadičky,kotouče,destičky,repase všech třmenů,HBV a posilovač z brava HGT (průměr z 20.64 na 23.89mm)
-obnova nástřiku podvozku,vylepšenej motorovej prostor,vyhozená klimatizace...
kola 6"x 14" s pneu 194/45/14 a pod koly podložky 25/30mm...jízdní vlastnosti s eoproti serii teď nedaj srovnat..prostě s tím autem je radost jet...
úprav na tipu moc nemám-jen jsem vrátil z5 seriový plato lehčí o 20kg oproti MDF,nechce se mi likvidovat koženej interér
motor- upravenej airbox,vyhozenej restriktor ze sání,upravený vejfukový svody a katalyzátor -očividně to autu hodně prospělo...
v plánu: kratší stálej převod z coupe,ocelovej setrvačník,kompletní GO a úprava motoru (podobný specifikace jako u coupe,krom vaček),přečasování vaček na parametry Ritma 130TC,laděný svody se základem v 16v svodech,60mm klapka... cíl je cca 130-140PS což mělo v serii 130TC ritmo
úprava karoserie: origo prahy z tipa 16v s karbonovým povlakem
nějaké foto zde:
http://fiattipo.net/modules/gallery2/ma ... emId=12819
takže 1 auto,který máme v rodině 11 let,je tipo 2.0 ie (8 ventil)..zpočátku sloužilo jako vejkendovej vůz,počase jako auto na denní ježdění.
Pak začlo zlobit,nikdo nevěděl co s ním,tak se na nějakej čas odstavilo a koupilo se něco jinýho.
Po čase se zas tipo rozjezdilo,tak jsem ho dostal od otce k maturitě v r.2001 v ne zrovna dobrým stavu,ale pojízdný.
Tipo už 3 roky stojí za barákem(najeto cca 3.5km),kde si ho postupně šperkuju k obrazu svýmu -teď už jen chybí lehkej zásah do motoru a převodovky.Chci ho používat jako auto na "denní" ježdění v létě a nějakej ten kopec...
seriové parametry:
motor 2l/4válce/8ventilů/2vačkové hřídele/ECU IAW/Pmax 113PS/5750 a Mk max 156Nm/3300ot/min
provedené úpravy/opravy:
kompletní GO podvozku -nové ramena,uložení ramen,ložiska zadních ramen
tlumiče zadní -serie+pružiny Eibach -35mm z fiatu coupe turbo (celkový snížení cca 50mm)
tlumiče přední-obal tipo 8v NA,patrona coupe 16v NA, pružiny Eibach z fiatu coupe turbo (snížení 55mm)
komplet nové brzdové trubičky,hadičky,kotouče,destičky,repase všech třmenů,HBV a posilovač z brava HGT (průměr z 20.64 na 23.89mm)
-obnova nástřiku podvozku,vylepšenej motorovej prostor,vyhozená klimatizace...
kola 6"x 14" s pneu 194/45/14 a pod koly podložky 25/30mm...jízdní vlastnosti s eoproti serii teď nedaj srovnat..prostě s tím autem je radost jet...
úprav na tipu moc nemám-jen jsem vrátil z5 seriový plato lehčí o 20kg oproti MDF,nechce se mi likvidovat koženej interér

motor- upravenej airbox,vyhozenej restriktor ze sání,upravený vejfukový svody a katalyzátor -očividně to autu hodně prospělo...
v plánu: kratší stálej převod z coupe,ocelovej setrvačník,kompletní GO a úprava motoru (podobný specifikace jako u coupe,krom vaček),přečasování vaček na parametry Ritma 130TC,laděný svody se základem v 16v svodech,60mm klapka... cíl je cca 130-140PS což mělo v serii 130TC ritmo
úprava karoserie: origo prahy z tipa 16v s karbonovým povlakem
nějaké foto zde:
http://fiattipo.net/modules/gallery2/ma ... emId=12819