Fiat tipo & fiat coupe
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4
Re: Fiat tipo & fiat coupe
MAP je tlakem- air presure
MAF je množství- air flow
MAF je množství- air flow
Alfa Romeo 75 2,0 TS pacient na operačním stole
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 2,0 TS dárce
Alfa Romeo 75 1,8ie dárce
Renault Espace III 2,0 8v něco jezdit musí...
- ciky
- donate
- Příspěvky: 692
- Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
- Bydliště: Proboštov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat tipo & fiat coupe
Vím co znamená MAP a MAF...jen mě zajímá význam formulace map oproti maf. Množství nasávaného vzduchu a Tlak v sání jsou přece uplně rozdílné hodnoty. Ale třeba to autor myslel jinak a já to jen nepochopil. "Většinou" jsou na motoru obě tyto "čidla", alespon u mých motoru...řízení Výše zmiňovaných motoru neznám takže se mohu plést
viva´la QUATTRO
Re: Fiat tipo & fiat coupe
systém Bosch -váha vzduchu+úhel klapkyciky píše:......jen má jiný řízení motoru od Boshe(s váhou vzduchu,oproti MAP senzoru) a ...
mužeš mi tohle trošku osvětlit?? s váhou oproti MAP
IAW(weber) - Map senzor,čidlo teploty a úhel klapky
Re: Fiat tipo & fiat coupe
proste z mapu na vahu = krok zpet
jedno turbo na motor, ctvrt motoru na kolo... kdo pozna co se skryva za jinotajem?
- Winie
- Středně pokročilý
- Příspěvky: 59
- Registrován: 07 led 2009, 15:18
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat tipo & fiat coupe
co si odlehcoval v interieru ze si shodil jen 30kg? docela by me zajimalo jak seriova spojka zvlada prenaset ten odhadovanej vykon 190 koni? to tam je tak predimenzovana spojka, nebo co? ja mam na nissanu vykon vyssi o 15 koni a spojka to totalne nestiha. je fakt ze uz pri seriovym motoru stoji za prd, ale jak na to tak koukam tak asi pudu do fiata
jinak k tvrzeni ze si seriovej CTR a ITR(obe jsou lehci s vetsim vykonem) meli co delat sis moh odpustit. to asi ridici zaspali na startu. navic mi opravdu lezi v hlave ten vykon motoru. protoze ze 140 koni se dostat na 190? a potom na 230? to uz sou naky divoky cisla. sto koni na atmosfere je pomerne dost a dost spatne se to nahani. ja na turbomotoru chci zvedat vykon o 100 koni a musim davat vetsi turbo a vsriky. tak si fakt rikam jestli ta atmosfera nema neco do sebe
graf z brzdy asi nemas co? nebo jak si prisel na ten vykon?


drift away...


Re: Fiat tipo & fiat coupe
atmosfera do sebe opravdu nic nema, na preplnovani nikdy nedosahne 

jedno turbo na motor, ctvrt motoru na kolo... kdo pozna co se skryva za jinotajem?
- Winie
- Středně pokročilý
- Příspěvky: 59
- Registrován: 07 led 2009, 15:18
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat tipo & fiat coupe
takovej VTEC ma urcite neco do sebe. jen tam chybi ten kroutak. takovej B16A2 se 160 konema je nadhernej kousek. ale ani tam sem nevidel zadny auto ani esovo VTI co by melo o 100 koni zvednutej vykon. sorry za OTtsin píše:atmosfera do sebe opravdu nic nema, na preplnovani nikdy nedosahne
drift away...


- ciky
- donate
- Příspěvky: 692
- Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
- Bydliště: Proboštov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat tipo & fiat coupe
Pokud bude majitel tohoto threadu chtít trošku to tady pročistím...ta možnost tady je
viva´la QUATTRO
Re: Fiat tipo & fiat coupe
s odlehčením se budete divit, ale z interiéru letěly zadní sedačky, bočnice ,polstrování kufru ,filce pod kobercema ,tlumení z pod kapoty ,zandí stěrač a opravdu to má jen 30kg (dle poznatků z jinejch aut jsem čekal víc..),dalšího odlehčení jsem dosáhnul menší baterkou(-5kg) a když letí povinná výbava, tak to je dalších 15kg...
Jistě se dá ušetřit na sedačkách (serie 1ks=12kg) a vyhození celé přístrojovky a příčky pod ní (jen příčka má 25kg,ale pak se bude auto trochu víc kroutit,takže bude třeba vymyslet lehčí náhradu) ...
Největšího odlehčení na coupe lze dosáhnout výměnou seriové kapoty za lamino/karbon,kde je úspora přes 30kg
Spojka to zvládá přenést v pohodě-mam přitvrzenej přítlačák z 55daN, na 60daN...Tahle samá spojka (215mm) přenáší v pohodě v jinejch koncernovejch 8vt turbomotorech 250Nm a více...Sice po nahrazení 2.0 16v motoru novými 5válci se začli používat 230mm až 235mm lamely, zbytek sestavy zůstal stejnej. Proto se časem chystám upgradovat na 230mm lamelu, která má stejný drážkování jako mrkev na převodovce..ale to až budu řešit ocelovej setrvačník a stálej převod. Nehodlám to stále rozebírat jak kretén, když spojka spojkuje a převodovka převodovkuje
S tím CTR je to pravda - zcela seriové CTR, při výhodě lepší převodovky neujelo ani o prd, spíš muselo dost dotahovat - majitel se byl ještě ptát, jestli to není turbína, že to tak dobře jede-se mu to ještě nikdy s NA FC nestalo...to bylo na jednom z HSM, kde marat představil civica, ale bohužel na závod 2l sprchlo...
Výkon -jak jsem psal mam porovnání se stejně silnýmy a těžkými vozy (v rámci coupe seriové 20VT má hodně velkej problém vůbec ujet ,protože na startu mu ujedu o 2 délky auta a pak pomalu dotahuje...od 100km/h má ale výhodu turba)
V anglii a polsku je hodně aut s hodně podobným setupem na tom samým motoru co mam v coupe - navíc odbržděným.
Jeden střelec měl jen trochu "ostřejší" sací vačku (obchodní název mild road od colombo &bariani) a kompletně pravenou hlavu+výfuk od svodu do zadu, ale s tím , že trávil nějakej čas při ladění elektroniky a měl pěkných 185PS..na loňskou sezonu ale provedl evoluci a použil závodní vačky,4klapku,kovaný střeva a po odladění elektroniky má 230+
Ostatní se pohybujou od 170PS na zcela seriovým motoru se 4 klapkou a dělanou hlavou - ostatní vč. elektroniky naprostá serie.Pak máme kompletní přestavbu ,kde bylo hodně problémů s ladičem,a tak výkon 181PS majitel považoval za těžké zklamání (více info:http://www.members.shaw.ca/tipoboy/tipo ... build.html) a ještě tu máme 196PS kompletní přestavba motoru jako v předchozím případě (info na stejným odkazu),kde se řešily podobný problémy ,ale setup byl trochu jinej...
No a jelikož motor stavěl p.Albrecht (http://www.albrechtmotorsport.cz) ,kterej už nějakej motor postavil, tak už zhruba věděl kolik ten motor bude mít -jeho tvrzení 200PS+-tam bude ,s jinou než seriovou elektronikou a decentníma úpravama kolem(lepší svody a vejfuk) se z toho dá vymáčknout 20koní navíc..
Jistě se dá ušetřit na sedačkách (serie 1ks=12kg) a vyhození celé přístrojovky a příčky pod ní (jen příčka má 25kg,ale pak se bude auto trochu víc kroutit,takže bude třeba vymyslet lehčí náhradu) ...
Největšího odlehčení na coupe lze dosáhnout výměnou seriové kapoty za lamino/karbon,kde je úspora přes 30kg
Spojka to zvládá přenést v pohodě-mam přitvrzenej přítlačák z 55daN, na 60daN...Tahle samá spojka (215mm) přenáší v pohodě v jinejch koncernovejch 8vt turbomotorech 250Nm a více...Sice po nahrazení 2.0 16v motoru novými 5válci se začli používat 230mm až 235mm lamely, zbytek sestavy zůstal stejnej. Proto se časem chystám upgradovat na 230mm lamelu, která má stejný drážkování jako mrkev na převodovce..ale to až budu řešit ocelovej setrvačník a stálej převod. Nehodlám to stále rozebírat jak kretén, když spojka spojkuje a převodovka převodovkuje

S tím CTR je to pravda - zcela seriové CTR, při výhodě lepší převodovky neujelo ani o prd, spíš muselo dost dotahovat - majitel se byl ještě ptát, jestli to není turbína, že to tak dobře jede-se mu to ještě nikdy s NA FC nestalo...to bylo na jednom z HSM, kde marat představil civica, ale bohužel na závod 2l sprchlo...
Výkon -jak jsem psal mam porovnání se stejně silnýmy a těžkými vozy (v rámci coupe seriové 20VT má hodně velkej problém vůbec ujet ,protože na startu mu ujedu o 2 délky auta a pak pomalu dotahuje...od 100km/h má ale výhodu turba)
V anglii a polsku je hodně aut s hodně podobným setupem na tom samým motoru co mam v coupe - navíc odbržděným.
Jeden střelec měl jen trochu "ostřejší" sací vačku (obchodní název mild road od colombo &bariani) a kompletně pravenou hlavu+výfuk od svodu do zadu, ale s tím , že trávil nějakej čas při ladění elektroniky a měl pěkných 185PS..na loňskou sezonu ale provedl evoluci a použil závodní vačky,4klapku,kovaný střeva a po odladění elektroniky má 230+
Ostatní se pohybujou od 170PS na zcela seriovým motoru se 4 klapkou a dělanou hlavou - ostatní vč. elektroniky naprostá serie.Pak máme kompletní přestavbu ,kde bylo hodně problémů s ladičem,a tak výkon 181PS majitel považoval za těžké zklamání (více info:http://www.members.shaw.ca/tipoboy/tipo ... build.html) a ještě tu máme 196PS kompletní přestavba motoru jako v předchozím případě (info na stejným odkazu),kde se řešily podobný problémy ,ale setup byl trochu jinej...
No a jelikož motor stavěl p.Albrecht (http://www.albrechtmotorsport.cz) ,kterej už nějakej motor postavil, tak už zhruba věděl kolik ten motor bude mít -jeho tvrzení 200PS+-tam bude ,s jinou než seriovou elektronikou a decentníma úpravama kolem(lepší svody a vejfuk) se z toho dá vymáčknout 20koní navíc..
- Winie
- Středně pokročilý
- Příspěvky: 59
- Registrován: 07 led 2009, 15:18
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat tipo & fiat coupe
no nevim no... asi dokud neuvidim graf, tak neuverim. podle toho co p. albrecht s tvojim motorem proved, tak z myho SX by teda vykopal aspon 550 koni. a ze by ta elektronika pridala tolik na atmosfere? to by si musel mit kompletne preprogramovanou ecu. vem si ze me na turbomotoru prida preprogramovani jednotky(ne programovatelna) tak zhruba 10 koni. samozrejme ze to prihodi lepsi prubeh krivky vykonu, ale pokud se budeme bavit pouze o vykonu, tak si myslim ze tech 10 je pro me strop.
drift away...

