Separátor oleje (oil catch tank)
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4
- ciky
- donate
- Příspěvky: 692
- Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
- Bydliště: Proboštov
- Kontaktovat uživatele:
Separátor oleje (oil catch tank)
Snažím se celý večer sepsat nějaké info o téhle věcičce...ale čím víc hledám na netu tím víc si nevím rady...
Jak má správně vypadat toto separační zařízení...
na webu jsem našel celkem asi 3 varianty OCT
1 varianta...pouze prázdná nádobka s vstupním a výstupním portem
2.varianta...nádoba s lamelami na kterých ulpívá olej a odkapává do nádržky
3.varinata...nádoba kde je vzduch hnán přes přes spec. filtr (info Atlas copco,atd)
Všechny autařské OCT jsou většinou uzavřené nádoby s vstupními a výstupními porty + kontrola hladiny kondenzu, ale nikde není možno vyměnit filtr... že by bylo použito systému lamel nebo pžepážek
ale jako nejúčinější varianta se mi zdá použití s spec. odlučovacím filtrem (0,3-0,5mikronu). Samozřejmě s nějakými intervaly výměny filtru.Toto se používá u kompresorů aj....zkrátka ve vzduchotechnice... kde si myslím že je tato problematika olejové mlhy ve vzduchu odzkoušená...
Máte někdo zkušenosti a dokážete mi pomoci pro generace budoucí:)))
Jak má správně vypadat toto separační zařízení...
na webu jsem našel celkem asi 3 varianty OCT
1 varianta...pouze prázdná nádobka s vstupním a výstupním portem
2.varianta...nádoba s lamelami na kterých ulpívá olej a odkapává do nádržky
3.varinata...nádoba kde je vzduch hnán přes přes spec. filtr (info Atlas copco,atd)
Všechny autařské OCT jsou většinou uzavřené nádoby s vstupními a výstupními porty + kontrola hladiny kondenzu, ale nikde není možno vyměnit filtr... že by bylo použito systému lamel nebo pžepážek
ale jako nejúčinější varianta se mi zdá použití s spec. odlučovacím filtrem (0,3-0,5mikronu). Samozřejmě s nějakými intervaly výměny filtru.Toto se používá u kompresorů aj....zkrátka ve vzduchotechnice... kde si myslím že je tato problematika olejové mlhy ve vzduchu odzkoušená...
Máte někdo zkušenosti a dokážete mi pomoci pro generace budoucí:)))
viva´la QUATTRO
- Dejf
- Začátečník
- Příspěvky: 8
- Registrován: 20 kvě 2008, 09:01
- Bydliště: taková malá prdel kousek od Berouna
Re: Separátor oleje (oil catch tank)
řešil jsem to samý se stejným výsledkemciky píše:Snažím se celý večer sepsat nějaké info o téhle věcičce...ale čím víc hledám na netu tím víc si nevím rady...
Jak má správně vypadat toto separační zařízení...
na webu jsem našel celkem asi 3 varianty OCT
1 varianta...pouze prázdná nádobka s vstupním a výstupním portem
2.varianta...nádoba s lamelami na kterých ulpívá olej a odkapává do nádržky
3.varinata...nádoba kde je vzduch hnán přes přes spec. filtr (info Atlas copco,atd)
Všechny autařské OCT jsou většinou uzavřené nádoby s vstupními a výstupními porty + kontrola hladiny kondenzu, ale nikde není možno vyměnit filtr... že by bylo použito systému lamel nebo pžepážek
ale jako nejúčinější varianta se mi zdá použití s spec. odlučovacím filtrem (0,3-0,5mikronu). Samozřejmě s nějakými intervaly výměny filtru.Toto se používá u kompresorů aj....zkrátka ve vzduchotechnice... kde si myslím že je tato problematika olejové mlhy ve vzduchu odzkoušená...
Máte někdo zkušenosti a dokážete mi pomoci pro generace budoucí:)))
var. 1 je nefunkční chujovina, jen na okrasu
přikláním se k v2,v3. Ale co použít pro filtraci netušim
dokonce jsem někde viděl, že jako filtr byla použita v podstatě ''drátěnka na mytí nádobí''
Honda Integra Type R --- 1797 cm3 --- atmo. 190PS --- 8800RPM --- 1130kg --- difr. LSD
- ciky
- donate
- Příspěvky: 692
- Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
- Bydliště: Proboštov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Separátor oleje (oil catch tank)
zvažoval jsem varinty 2. a 3. a došel jsem k názoru že druhá varianta nebude sice asi tak účinná jako separce přes filtr, ale na druhou stranu si myslím že u filtru hrozí jeho zanešení a ucpání odvětrávání...což může mít dost hloupé následky...
Takže můj názor jít cestou méně účinnou ale bezpečnou.Bavil jsem se s pár lidma kteří se zabývají vzduchotechnikou a řešili by to stejným způsobem.Filtr je vhodný tam kde se bavíme o vyšších tlacích což u motoru konkrétně v tomto případě není.Bylo mi řečeno že u nízkotlakých aplikací se spíš používá systém sítek a lamel.
Takže asi takhle
Takže můj názor jít cestou méně účinnou ale bezpečnou.Bavil jsem se s pár lidma kteří se zabývají vzduchotechnikou a řešili by to stejným způsobem.Filtr je vhodný tam kde se bavíme o vyšších tlacích což u motoru konkrétně v tomto případě není.Bylo mi řečeno že u nízkotlakých aplikací se spíš používá systém sítek a lamel.
Takže asi takhle
viva´la QUATTRO
- fokr_jr
- donate
- Příspěvky: 748
- Registrován: 21 kvě 2008, 09:45
- Bydliště: Přísečná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Separátor oleje (oil catch tank)
v praxi mam teda na prefuk z vika dat jakousi nadobku s lamelama/sitkama uvnitr, kde se bude olej zachytavat a ta nadobka bude mit vystup us jen na vzduch...??? nadobku jednou za cas vyleju (nabo se to muze lejt zpet do motoru...? ) anebo sem uplne mimo
tohle je zrovna vec do ktery moc nevidim, tak si necham rad poradit
tohle je zrovna vec do ktery moc nevidim, tak si necham rad poradit
Swift GTI
G ot
T raction
I ssues
G ot
T raction
I ssues
- Dejf
- Začátečník
- Příspěvky: 8
- Registrován: 20 kvě 2008, 09:01
- Bydliště: taková malá prdel kousek od Berouna
Re: Separátor oleje (oil catch tank)
ciky píše:zvažoval jsem varinty 2. a 3. a došel jsem k názoru že druhá varianta nebude sice asi tak účinná jako separce přes filtr, ale na druhou stranu si myslím že u filtru hrozí jeho zanešení a ucpání odvětrávání...což může mít dost hloupé následky...
Takže můj názor jít cestou méně účinnou ale bezpečnou.Bavil jsem se s pár lidma kteří se zabývají vzduchotechnikou a řešili by to stejným způsobem.Filtr je vhodný tam kde se bavíme o vyšších tlacích což u motoru konkrétně v tomto případě není.Bylo mi řečeno že u nízkotlakých aplikací se spíš používá systém sítek a lamel.
Takže asi takhle
toto je přesně můj názor
Honda Integra Type R --- 1797 cm3 --- atmo. 190PS --- 8800RPM --- 1130kg --- difr. LSD
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 124
- Registrován: 22 kvě 2008, 17:45
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Separátor oleje (oil catch tank)
Tahle nádoba plní jen učel toho ,že se do ní vtahují olejové výpary které se absorbují a vznikající spálený nebo jinak přehřátý olej zustává v nádobě.Díky tomu nedochází ke srážení oleje v hadicích nebo pod víkem jako tomu je v seriovém systému. žádný filtr tam nemá význam!!! Nádomka má hladinoměr a po naplnění po určitě dlouhém čase se olej prostě vylije. Není problém koupit za zajímavé ceny. http://motors.shop.ebay.com/items/catch ... tchQ20tankDejf píše:ciky píše:zvažoval jsem varinty 2. a 3. a došel jsem k názoru že druhá varianta nebude sice asi tak účinná jako separce přes filtr, ale na druhou stranu si myslím že u filtru hrozí jeho zanešení a ucpání odvětrávání...což může mít dost hloupé následky...
Takže můj názor jít cestou méně účinnou ale bezpečnou.Bavil jsem se s pár lidma kteří se zabývají vzduchotechnikou a řešili by to stejným způsobem.Filtr je vhodný tam kde se bavíme o vyšších tlacích což u motoru konkrétně v tomto případě není.Bylo mi řečeno že u nízkotlakých aplikací se spíš používá systém sítek a lamel.
Takže asi takhle
toto je přesně můj názor
http://www.406.nolimit.cz/bazar-na-prodej
- ciky
- donate
- Příspěvky: 692
- Registrován: 19 kvě 2008, 16:11
- Bydliště: Proboštov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Separátor oleje (oil catch tank)
Filtr lamely mají význam...protože olej v podobě olejové mlhy tak maximálně nádobkou jen projede pokud je prázdná...proto jsou v ní lamely...Filtrace nemá smysl pokud se odvětrává ven a né zpět do sání...Ale pokud vracíš zpět do sání...tak žádná prázdná nádobka nic nezachrání...
viva´la QUATTRO
-
- Začátečník
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11 čer 2008, 09:24
Re: Separátor oleje (oil catch tank)
ad drátenka - tato drátenka v podstate simuluje porovitou hmotu - čím větší plocha tím více zkondenzovaného oleje. Olejové výpary kondenzují také díky rozdílu teplot ( proto bývá nevhodné umistovat nádobku poblíž horkých svodů ) na "stenách" drátenky ( nebo lamelách ). Drátenka je technicky méne učinná než lamely, ale jelikož hraje pomerne velkou roli také celková plocha, je používána drátenka díky nižším výrobním nákladum a díky vyšší ploše se učinností přibližuje lamelám ( drátenka je snad jediné skutečne funkční low-end řešení ).
Zkondenzovaný olej stéká na dno nádoby kde se tímto separuje od proudícího "vzduchu". Učinnost stoupá s nižší teplotou a vyšší plochou pro možnou kondenzaci.
Zkondenzovaný olej stéká na dno nádoby kde se tímto separuje od proudícího "vzduchu". Učinnost stoupá s nižší teplotou a vyšší plochou pro možnou kondenzaci.
Re: Separátor oleje (oil catch tank)
a co varianta 4? tri vyvody, vstup, vystup a co je ten treti?
Re: Separátor oleje (oil catch tank)
hele asi tak nejak.U starych vydechu je v zatce opravdu dratenka.Idaho von Věšín píše:ad drátenka - tato drátenka v podstate simuluje porovitou hmotu - čím větší plocha tím více zkondenzovaného oleje. Olejové výpary kondenzují také díky rozdílu teplot ( proto bývá nevhodné umistovat nádobku poblíž horkých svodů ) na "stenách" drátenky ( nebo lamelách ). Drátenka je technicky méne učinná než lamely, ale jelikož hraje pomerne velkou roli také celková plocha, je používána drátenka díky nižším výrobním nákladum a díky vyšší ploše se učinností přibližuje lamelám ( drátenka je snad jediné skutečne funkční low-end řešení ).
Zkondenzovaný olej stéká na dno nádoby kde se tímto separuje od proudícího "vzduchu". Učinnost stoupá s nižší teplotou a vyšší plochou pro možnou kondenzaci.
Autokrosový speciál Delta 1.6 turbo