Kotouče Zimmerman - mé zkušenosti!
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4
Re: Kotouče Zimmerman - mé zkušenosti!
Jezdí na 15kách což pokud vým je u s16 normál průměr +na sprinty 14slicky..obač nějaký rally zkouška ......Jezdí ostře no ale to by měly snad každý brzdy vydžet. To je jako kdybys měl brzdy který nemůžeš využít v kryzový situaci
Re: Kotouče Zimmerman - mé zkušenosti!
ano nejsou to zavodni kotouce,ale ze praskaji to tu bylo receno snad 100krat!mam stejne auto jak je S16 = VTS16V.15"195/45 pneu a 14"185/55 pneu je serie.Jezdim 14ky slicky okruh uz 4x brno a kotouce origo velikost brembo max ktere jsou snad o polovinu levnejsi a uz davam treti sadu desek ferofo DS2000.kotouce jsou ok ucinnost zimmermanu je perfektni.ale ja bych si je nekoupil protoze vim ze prasknouSpeedy píše:pak to ale neni jen o zimmermanech :)pokud dá slicky, větší kola, a zachová pořád sériovej průměr kotoučů, a ktomu je využívá na max...tak to prostě materiál nevydrží.
Zkus napsat na čem a v jakých situacích se mu to stalo
Re: Kotouče Zimmerman - mé zkušenosti!
TAky sem ho už ukecal do bremb ....
Re: Kotouče Zimmerman - mé zkušenosti!
každej vrtanej kotouč (a tím i setrvák odlehčenej odvrtáváním..) je náchylnej na praskání-a je jedno jestli si to doma vrtal sám,nebo už ve fabrice)-praskaj i kotouče na porsche a spol...(už jsem se o tom rozepisoval na fiatbravoklubu)
Okraje děr jsou potencionálním zdrojem napětí,který tam vzniká při brždění vlivem teplotní roztažnosti - okraje děr jsou "studený" ,"maso" kotouče teplý, každý místo se pak roztahuje jinak a vznikaj vlasový trhlinky,případně se kotouč kroutí..
Na tom kolik maj kotouče najeto pak vůbec nezáleží-jsou případy,kdy popraskaly i nový kotouče,a vada materiálu to nebyla...Vrtaný kotouče k tomuhle maj chronickej sklon -u závodních aut,kde se měnily kotouče třeba i během závodu,či závod od závodu to je trochu jedno,tam šlo zpočátku o efektivní odvod plynů vznikajících při břždění,který by jinak tvořily plynový polštáře a zmenčovaly třecí plochu.S nástupem novejch materiálů destiček je vrtanej kotouč pouse designovou záležitostí...
Na osobáky a sporťáky dávaj vrtaný kotouče výrobci proto, že to jen líp vypadá a z 90% nepředpokladaj takovou tepelnou zátěž,že to popraská...to že to má trochu lepší čistící schopnosti za jízdy v mokru je hodně malá výhoda ,když se pak při flekování nemůžeš spolehnout na to jestli ten kotouč vydrží, nebo se rozletí.Mohl bych nafotit vrtanýho zimermana z kámošový imprezy, co z něj zbylo, kdybych věděl kde mu je konec... auto nedopadlo dobře..skončilo v pangejtě na boku,otlučený ze všech stran,KO převodovka,a žulovej patník 10cm od hlavy...
Okraje děr jsou potencionálním zdrojem napětí,který tam vzniká při brždění vlivem teplotní roztažnosti - okraje děr jsou "studený" ,"maso" kotouče teplý, každý místo se pak roztahuje jinak a vznikaj vlasový trhlinky,případně se kotouč kroutí..
Na tom kolik maj kotouče najeto pak vůbec nezáleží-jsou případy,kdy popraskaly i nový kotouče,a vada materiálu to nebyla...Vrtaný kotouče k tomuhle maj chronickej sklon -u závodních aut,kde se měnily kotouče třeba i během závodu,či závod od závodu to je trochu jedno,tam šlo zpočátku o efektivní odvod plynů vznikajících při břždění,který by jinak tvořily plynový polštáře a zmenčovaly třecí plochu.S nástupem novejch materiálů destiček je vrtanej kotouč pouse designovou záležitostí...
Na osobáky a sporťáky dávaj vrtaný kotouče výrobci proto, že to jen líp vypadá a z 90% nepředpokladaj takovou tepelnou zátěž,že to popraská...to že to má trochu lepší čistící schopnosti za jízdy v mokru je hodně malá výhoda ,když se pak při flekování nemůžeš spolehnout na to jestli ten kotouč vydrží, nebo se rozletí.Mohl bych nafotit vrtanýho zimermana z kámošový imprezy, co z něj zbylo, kdybych věděl kde mu je konec... auto nedopadlo dobře..skončilo v pangejtě na boku,otlučený ze všech stran,KO převodovka,a žulovej patník 10cm od hlavy...
Naposledy upravil(a) hno3 dne 10 led 2009, 12:42, celkem upraveno 2 x.
Re: Kotouče Zimmerman - mé zkušenosti!
konecne to tady nekdo hezky popsal a dodal i fotodokumentaci pro neverici tomase! pokud jezdite jak moje babicka tak si tyto kotouce klidne kupte.....
Re: Kotouče Zimmerman - mé zkušenosti!
Konecne nazor do pranice, ale znam lidi ktery je meli i na evech atd,je jasny ze je ten kotouc nachylnejsi na praskani vic nez plnej, pri oslabeni matrose. Na mem aute nepraskaj,je uklizene v garazi:)ale origo se zvlnily a zimmer mi drzi rok. 20000km jizdy brzda-plyn, ale souteze nejezdim,je to jen 265konovej osobak.
Subaru Impreza WRX STI - 2.0T 300PS
Audi A4 B7 daily car - 2.0Tdi 140PS
Audi A4 B7 daily car - 2.0Tdi 140PS
Re: Kotouče Zimmerman - mé zkušenosti!
no prave ,jizda brzda plyn je o necem jinem jak treba ze 190km/h brzdit na 80 a treba pul hodiny v kuse.
-
- RF level 5
- Příspěvky: 1239
- Registrován: 15 kvě 2008, 20:30
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kotouče Zimmerman - mé zkušenosti!
Proto rikam ze na me ucely to staci no...a kdyz se svezu na okruhu, nebo nejaky ten vrch tak zase jen pro zabavu a za ten rok sem se k tomu stejne nedostal
Mitsubishu Lancer EVO VIII - 360PS
historie: Kadett 2.0 GSI, Audi S4 B5, WRX STI 02, WRX STI 05, WRX STI 06
historie: Kadett 2.0 GSI, Audi S4 B5, WRX STI 02, WRX STI 05, WRX STI 06
Re: Kotouče Zimmerman - mé zkušenosti!
přesně..na coupe jsme dlooouho laboroval s brzdama,když mi hořely desky a kotouče byly křivý tak že to mlátilo do pedáluolda77 píše:no prave ,jizda brzda plyn je o necem jinem jak treba ze 190km/h brzdit na 80 a treba pul hodiny v kuse.
..nejdřív kotouče..ty sem nakonec dal zimermany nevrtaný na doporučení jednoho závodníka jezdící vytrvalostní LeBrno a LeMost...Destičky byl vývoj a pak kámoš narazil na problém na jeho závoďáku (obyčejnej favorit na autokros ,občas vrchy)mu hořely feroda DS..tak narazil jendoho dne na Pagid...dal je tam a doteď je dává na všechny auta...zkusil jsem taky-Pagid "Blue" a je to OK..opakovaně jít ze 180 a více km/h skoro do zastavení v krátkých intervalech (což je skoro okruh,na kterým jsme sice nebyl,ale máme tu šikovný silničky,kde se takhle dá se silným autem jet-přinejhorším skončím v poli) přežijou bez problému a brzděj vesele dál...jen mam ale trochu černý kola
-
- RF level 5
- Příspěvky: 1239
- Registrován: 15 kvě 2008, 20:30
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kotouče Zimmerman - mé zkušenosti!
pagidy mi byly taky doporuceny...hodne mekka smes. Mam nakonec ale textary, kde jsou parametry podobne, jen o neco tvrdsi smes
Mitsubishu Lancer EVO VIII - 360PS
historie: Kadett 2.0 GSI, Audi S4 B5, WRX STI 02, WRX STI 05, WRX STI 06
historie: Kadett 2.0 GSI, Audi S4 B5, WRX STI 02, WRX STI 05, WRX STI 06