KW-Berg trophy 2008
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4, Benda
KW-Berg trophy 2008
Tiskové zprávy a novinky týkající se KW-Berg trophy International a Regional 2008
Van Diemen RF98
Suzuki Swift B-03
Soul of Japan
Suzuki Swift B-03
Soul of Japan
KW-Berg trophy International - Parádsasvár 7. - 8. 6. 2008
Převzato z oficiálního serveru seriálu: http://www.slovackykopec.cz kde naleznete také tiskové zprávy závodních teamů a kompletní výsledky a fotografie.
Naposledy upravil(a) Benda dne 25 čer 2008, 21:29, celkem upraveno 1 x.
Van Diemen RF98
Suzuki Swift B-03
Soul of Japan
Suzuki Swift B-03
Soul of Japan
KW-Berg trophy International - Čierný Balog 14. - 15. 6. 200
Čierny Balog a jeho nádherná 6500 metrů dlouhá trať přivítala přes šedesát jezdců ze čtyř zemí při dalším díle mezinárodního seriálu KW Berg-Trophy 2008. Sobota byla ve znamení slunečného počasí a velkých bojů zejména o absolutní pořadí. Neuvěřitelné vyústění měl souboj Miloše Zmeškala (Dallara F3) a Martina Šípka (BMW M3 VPT) o celkové prvenství v závodu. Druhý jmenovaný měl po první jízdě sekundový náskok, ale Zmeškal ve druhé jízdě tento náskok smazal a vyhrál o 0,004 sekundy. Velký boj byl i o třetí místo, které pro sebe utrhl Karel Moural (Ralt F3) před zkušeným "nováčkem" v seriálu Pavlem Ulmanem a jeho krásným BMW M3: "Chtěl bych tento vůz přiblížit, který jsem chystal tři roky, k BMW Martina Šípka. Přemýšlím o startu ve Vsetíně a dalších startech v KW Berg-Trophy. Závody jsou dobře organizovány, i když jsem v minulých letech nestartoval, tak jsem je několikrát i navštívil". Nedělní souboje byly poznamenány deštivou loterií. Obě závodní jízdy se jely za jiných podmínek a hlavně ta druhá byla, pro zejména vozy skupin E1 a E2, "bazénovou lázní". Takže nakonec nejvyšší příčky v absolutním pořadí opanovali jezdci skupiny S a to po celý víkend výborně jezdící slovák Martin Rondík (Mitsubishi Lancer Evo VIII), který o 2,5 sekundy porazil Norberta Pőtheho (Subaru Impreza WRX). Třetí skončil Rostislav Dobeš s nádherným vozem Ford Escort Cosworth. V jednotlivých třídách hrály prim souboje v E1+2000, kde v sobotu kraloval s velkým náskokem M. Šípek. Druhý skončil P. Ulman, který nechal za sebou Antonína Daniela (BMW M3). Zato v neděli při proměnlivých podmínkách sice zvítězil znovu M. Šípek, ale o pouhé 0,084 sekundy před Zbyňkem Klestilem (Subaru Impreza WRX). Ten nechal na opět třetím místě A.Daniela o 0,565 sekundy: "Čierny Balog je nejkrásnější a nejúžasnější trať, na kterou se hodí můj závodní vůz. I na mokru to šlo, takže bych se chtěl ve třídě udržet v TOP 3 i po celou sezónu. Ale bude to těžké, zejména Pavel Ulman představil úžasné BMW, takže to bude soupeř i pro Martina Šípka. Trošku mně mrzí natažený denní program, který mohl být při menším počtu jezdců mnohem kratší". Další nejobsazenější třídou a velmi rychlou byla S+2000, kde v sobotu nenechal nikoho na pochybách Norbert Kováčik (BMW M3). Nechal za sebou M. Rondíka i Petera Vahančíka (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Druhého a třetí dělilo od sebe 0,59 sekundy. Neděli již vyhrál M. Rondík, který porazil druhého N. Pőtheho a třetího R. Dobeše. Zároveň to bylo i pořadí v absolutním hodnocení nedělního závodu. Zajímavostí víkendu byla dohoda jezdců Michala Kretze, Jaroslava Fikoty jr. a Petra Krejzy ve třídě E1-1600. Celý víkend startovali na slickách a bez nahříváků. Hlavně při nedělních deštivých jízdách to bylo vskutku hodně odvážné. Právě i počasí způsobilo několik havárií, které se obešly bez velkých škod. Kolotoč seriálu se tento víkend přesune do Pelhřimova, kde se uskuteční závod v regionální části pod názvem Pelhřimovský kopec 2008.
Van Diemen RF98
Suzuki Swift B-03
Soul of Japan
Suzuki Swift B-03
Soul of Japan
KW-Berg trophy Regional West - Pelhřimov 21. - 22. 6. 2008
Rallye Klub Pelhřimov v AČR připravil pro jezdce KW Berg-Trophy Regional West 2008 skvělé závody a Ti, co nedorazili, můžou určitě litovat. V obnovené vrchařské tradici ve městě Pelhřimov byla pro necelou čtyřicítku jezdců dokonale zabezpečena 2700 metrů dlouhá trať, připraveno výborné depo, ozvučení a technické zajištění závodu. Téměř dva tisíce diváků sledovalo hlavně boje o absolutní pořadí v obou závodních dnech. V obou dnech zvítězil Radek Kolbábek se speciálem Ford Sierra 4000. Zároveň stanovil úvodní rekord tratě na 1:22,872: "Trať je i přes nerovnosti ve střední části velmi dobře připravena a moc se mně v Pelhřimově líbí. Je to pro mě první dokončený závod s nově postaveným vozem. Vůz má velký potenciál, je moc silný a zatím se ho musím učit řídit". Po celý víkend mu zatápěl vždy druhý Rostislav Dobeš (Ford Escort Cosworth), ale i postupné zrychlení na Kolbábka nestačilo. Třetí místa po oba dny držel Jaroslav Fikota jr. (Honda CRX), ale v sobotu musel odrážet tvrdý nápor Martina Čábely se stále se zrychlujícím vozem Honda Integra Type R. Fikota udržel třetí místo s pouhým náskokem 0,2 sekundy. Zajímavostí víkendu byl rodinný souboj otce a syna Osladilů. V sobotu zvítězil ve třídě E2/C-1400 syn Jan jr. (Formule Konig), ale v neděli mu to jeho otec Jan (Formule Delta II) vrátil o 0,067 sekundy! Závody sledoval i senátor Kraje Vysočina a místostarosta Města Pelhřimov, kteří slíbili veškerou pomoc místním pořadatelům v čele s Richardem Gnojkem tak, aby se jezdci ve větším počtu mohli na Vysočinu vrátit a bojovat o body v KW Berg-Trophy International 2009: "Naším cílem je znovu pokračovat i v příští sezóně. Snažili jsem se při premiéře vše dokonale zabezpečit a zajistit ke spokojenosti všech jezdců a diváků". I přes malou účast jezdců byly závody velmi zdařilé a jezdci odjížděli po závodech nadmíru spokojeni.
Van Diemen RF98
Suzuki Swift B-03
Soul of Japan
Suzuki Swift B-03
Soul of Japan
KW-Berg - Trophy International a Regional West - Vsetín
Vsetín - Malá Bystřice 28. - 29. 6. 2008
Jednostojedenáct jezdců, to je počet jezdců, který bojoval v Malé Bystřici u Vsetína na trati Valašský kopec v rámci KW Berg-Trophy International a Regional West 2008. Velmi teplé počasí, nádherná příroda, místy uskákaná trať, množství oleje na trati a velká bitva o absolutní TOP 10. To jsou hlavní znaky tohoto vydařeného víkendu. Vítězství v obou dnech si odvezl Miloš Zmeškal (Dallara F3). V sobotu si držel první místo před Michalem Novickým (Faster Ninja) s pětisekundovým náskokem a v neděli zase před Martinem Šípkem (BMW M3 VPT) s více jak šestisekundovým. Martin Šípek byl v sobotu třetí, když s velkým úsilím za sebou nechal Tomáše Beka (Renault Clio). V neděli si tento boj zopakoval o druhé místo a to před stále se lepšícím Pavlem Ulmanem (BMW M3). Rozdíl byl pouhé 0,059 sekundy! A nebyl to boj pouze o tři nejvyšší místa, ale i o umístění na dalších místech v absolutním pořadí. Špičkově připravené vozy a jezdci jsou doménou závodů v mezinárodní části seriálu a bylo tomu tak i ve Vsetíně. V loňském závodě stačil na 10.místo v absolutním pořadí součtový čas na hranici 3:46 sekundy. Letos za tenhle čas brala Jarka Molnárová (Škoda Felicia) "až" 28.místo! Ve třídách se bitva odehrála již tradičně ve třídě S+2000. V sobotu o dvě sekundy zvítězil Norbert Kováčik (BMW M3) před Norbertem Pothem (Subaru Impreza). V neděli si oba jezdci pořadí vyměnili a zvítězil Pothe s náskokem 1,3 sekundy. Sobotní třetí místo držel velmi dobře jezdící Rostislav Dobeš (Ford Escort Cosworth), před nováčkem seriálu Martinem Hudcem (Mitsubishi Lancer Evo VIII). V neděli již Dobeš své místo neudržel a přepustil ho Hudcovi. Ve třídě E1-1600 se sešlo netradičně až 13 jezdců, kterým po oba dny vévodil Josef Dohnálek jr. (Citroen Saxo VTS). V sobotu zvítězil o pouhé 0,035 sekundy před Jaroslavem Fikotou jr. (Honda CRX). V neděli již jeho náskok narostl na 3,8 sekundy. Třetí místo v sobotu získal Petr Krejza (Honda Civic), ale v neděli toto místo přepustil matadorovi Vojtěchu Mackovi (Škoda 1500 R). Ve skupině historických automobilů bylo na startu několik legendárních jezdců let minulých a bojovali jako za mlada. Oba dny si první místo držel Josef Srnský (Škoda 110 R) a druhé Pavol Gallo (Fiat 128 SC): "Smekám, fantastické závody a seriál. Jsem velmi rád, že se můžu po letech opět věnovat tomuto sportu a že jsme zde". V sobotu byl třetí vrbenský Leopold Pleva (Škoda 1000 MB) a v neděli Miroslav Nižnanský (Fiat Bertone). I když tyto vozy nedosahují časů těch nejrychlejších vozů, je radost se dívat na překrásně připravené historické "kousky". Celý víkend byl provázen velmi příjemnou atmosférou, kterou vylepšilo i sobotní večerní vystoupení rockové kapely. Kaňkou bylo hlavně sobotní neustálé uklízení tratě po oleji, které celý program řádně natáhlo. Celý kolotoč KW Berg-Trophy International se přesune již tento víkend do jihomoravské obce Diváky, kde se uskuteční III. Seat Divácká 13. Veškeré informace o závodu, ale i o celém seriálu, naleznete na http://www.berg-trophy.cz.
Jednostojedenáct jezdců, to je počet jezdců, který bojoval v Malé Bystřici u Vsetína na trati Valašský kopec v rámci KW Berg-Trophy International a Regional West 2008. Velmi teplé počasí, nádherná příroda, místy uskákaná trať, množství oleje na trati a velká bitva o absolutní TOP 10. To jsou hlavní znaky tohoto vydařeného víkendu. Vítězství v obou dnech si odvezl Miloš Zmeškal (Dallara F3). V sobotu si držel první místo před Michalem Novickým (Faster Ninja) s pětisekundovým náskokem a v neděli zase před Martinem Šípkem (BMW M3 VPT) s více jak šestisekundovým. Martin Šípek byl v sobotu třetí, když s velkým úsilím za sebou nechal Tomáše Beka (Renault Clio). V neděli si tento boj zopakoval o druhé místo a to před stále se lepšícím Pavlem Ulmanem (BMW M3). Rozdíl byl pouhé 0,059 sekundy! A nebyl to boj pouze o tři nejvyšší místa, ale i o umístění na dalších místech v absolutním pořadí. Špičkově připravené vozy a jezdci jsou doménou závodů v mezinárodní části seriálu a bylo tomu tak i ve Vsetíně. V loňském závodě stačil na 10.místo v absolutním pořadí součtový čas na hranici 3:46 sekundy. Letos za tenhle čas brala Jarka Molnárová (Škoda Felicia) "až" 28.místo! Ve třídách se bitva odehrála již tradičně ve třídě S+2000. V sobotu o dvě sekundy zvítězil Norbert Kováčik (BMW M3) před Norbertem Pothem (Subaru Impreza). V neděli si oba jezdci pořadí vyměnili a zvítězil Pothe s náskokem 1,3 sekundy. Sobotní třetí místo držel velmi dobře jezdící Rostislav Dobeš (Ford Escort Cosworth), před nováčkem seriálu Martinem Hudcem (Mitsubishi Lancer Evo VIII). V neděli již Dobeš své místo neudržel a přepustil ho Hudcovi. Ve třídě E1-1600 se sešlo netradičně až 13 jezdců, kterým po oba dny vévodil Josef Dohnálek jr. (Citroen Saxo VTS). V sobotu zvítězil o pouhé 0,035 sekundy před Jaroslavem Fikotou jr. (Honda CRX). V neděli již jeho náskok narostl na 3,8 sekundy. Třetí místo v sobotu získal Petr Krejza (Honda Civic), ale v neděli toto místo přepustil matadorovi Vojtěchu Mackovi (Škoda 1500 R). Ve skupině historických automobilů bylo na startu několik legendárních jezdců let minulých a bojovali jako za mlada. Oba dny si první místo držel Josef Srnský (Škoda 110 R) a druhé Pavol Gallo (Fiat 128 SC): "Smekám, fantastické závody a seriál. Jsem velmi rád, že se můžu po letech opět věnovat tomuto sportu a že jsme zde". V sobotu byl třetí vrbenský Leopold Pleva (Škoda 1000 MB) a v neděli Miroslav Nižnanský (Fiat Bertone). I když tyto vozy nedosahují časů těch nejrychlejších vozů, je radost se dívat na překrásně připravené historické "kousky". Celý víkend byl provázen velmi příjemnou atmosférou, kterou vylepšilo i sobotní večerní vystoupení rockové kapely. Kaňkou bylo hlavně sobotní neustálé uklízení tratě po oleji, které celý program řádně natáhlo. Celý kolotoč KW Berg-Trophy International se přesune již tento víkend do jihomoravské obce Diváky, kde se uskuteční III. Seat Divácká 13. Veškeré informace o závodu, ale i o celém seriálu, naleznete na http://www.berg-trophy.cz.
Van Diemen RF98
Suzuki Swift B-03
Soul of Japan
Suzuki Swift B-03
Soul of Japan