nedotáčivost - snížení

Tlumiče, pružiny, vzpěry, uložení, silentbloky, stabilizátory a veškeré příslušenství ovlivňující podvozkové komponenty

Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4

Odpovědět
capy
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 16
Registrován: 25 zář 2010, 08:35

nedotáčivost - snížení

Příspěvek od capy » 31 říj 2010, 23:33

Poradí mi někdo jak snížit nedotáčivost vozu s trvalým pohonem 4x4. Změna nastavení geometrie nebo jinými způsoby. větší nebo menší sbíhavost na předku. Na možnosti zvětšit odklony se pracuje - budou stavitelné.

tsin
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 432
Registrován: 16 lis 2008, 21:56
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: nedotáčivost - snížení

Příspěvek od tsin » 01 lis 2010, 10:21

diferaky s jinymi prevody
jedno turbo na motor, ctvrt motoru na kolo... kdo pozna co se skryva za jinotajem?

capy
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 16
Registrován: 25 zář 2010, 08:35

Re: nedotáčivost - snížení

Příspěvek od capy » 01 lis 2010, 10:56

Bohužel se nedají sehnat a výroba je nesmyslná. Nehledě na to že na mezinápravě je visco spojka. Spíš jsem myslel tím nastavením podvozku

Uživatelský avatar
fokr_jr
donate
donate
Příspěvky: 748
Registrován: 21 kvě 2008, 09:45
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: nedotáčivost - snížení

Příspěvek od fokr_jr » 01 lis 2010, 18:09

o jakej stroj se jedná?
Swift GTI
G ot
T raction
I ssues

Crazy_person
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 110
Registrován: 12 čer 2009, 17:28
Bydliště: Jihlava, Brno

Re: nedotáčivost - snížení

Příspěvek od Crazy_person » 01 lis 2010, 22:22

co jsem slyšel, tak prý pomůže snížit a rozpěry na předek, ale jsem k tomu skeptickej... ale jak říkám, jedna bába povídala..... bylo to konkrétně na Audi TT, ale nedovedu si představit, že by to pomohlo na svém autě (S3) .... v zimě je přetáčivé až dost, ale v létě drží a když to přeženu, tak se čumák tlačí ze zatáčky.... jen si nedokážu představit, že by se to o dost změnilo diky geo a nastavení odklonů.....

Uživatelský avatar
Michelin
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 140
Registrován: 15 led 2009, 20:25
Bydliště: Prague, North moravia

Re: nedotáčivost - snížení

Příspěvek od Michelin » 02 lis 2010, 00:27

Zaklad bych videl v nastaveni vysky podvozku, snazil bych se smerovat vahu dozadu.
Pak dopredu "slabsi" stabik a dozadu naopak "tvrdsi" Pak se to samozrejme da ladit na tlumicich pokud mas stelovatelny...
Hrozne zbesila fela. A velikej Off.
www.michalpavlik.com

capy
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 16
Registrován: 25 zář 2010, 08:35

Re: nedotáčivost - snížení

Příspěvek od capy » 02 lis 2010, 11:52

jedná se o peugeot 405 mi16 4x4. Na předku mám nově stavitelné tlumiče AVO. na rozpěře se pracuje, ale o přínosu na nedotáčivost pochybuji. Baterka přestěhována do kufru. Co šlo z předku zmizelo. Na zkoušku mohu zkusit odpojit přední stabik a zjistit změnu v chování. Je mi jasné že zadek tlačí auto po předku ven ale opravdu je to příliž. Asi nezbyde nic jiného než testovat a testovat.

Uživatelský avatar
R@ZOR
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 32
Registrován: 15 led 2009, 18:40

Re: nedotáčivost - snížení

Příspěvek od R@ZOR » 02 lis 2010, 12:00

Jj, ta nadotacivost je u 4koly znacna. Jezdil jsem jeden cas s Audi A3 1.8T Quattro a pod plynem to nechtelo vubec zatacet.

Odpovědět