Tlak paliva

Mechanika, turbo, chlazení, palivo, oleje, spojka, převodovka, diferenciál, a veškeré další úpravy mechanických dílů.

Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4

Uživatelský avatar
Klakson
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 63
Registrován: 20 kvě 2008, 18:31
Bydliště: Trutnov

Tlak paliva

Příspěvek od Klakson » 04 kvě 2011, 18:30

chci se zeptat jestli někdo má zkušenosti se zvýšením tlaku paliva, někteří to preferují a mají s tím dobré zkušenosti, přemýšlím o pořízení regulátoru tlaku paliva na motor s elektronickým vstřikováním paliva. Díky za každý typ

Uživatelský avatar
Aladin
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 197
Registrován: 31 srp 2009, 15:46
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak paliva

Příspěvek od Aladin » 06 kvě 2011, 23:15

měl jsem na Swiftu společně s velkou klapkou... a upřímně, poznat to bylo :)

Uživatelský avatar
Klakson
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 63
Registrován: 20 kvě 2008, 18:31
Bydliště: Trutnov

Re: Tlak paliva

Příspěvek od Klakson » 07 kvě 2011, 18:55

no přemýšlel jsem ještě že koupím větší vrřiky, ale mám strach aby se to nepřehlcovalo

Autocross
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 88
Registrován: 23 čer 2013, 17:10
Bydliště: Bystřice

Re: Tlak paliva

Příspěvek od Autocross » 21 lis 2013, 00:00

Rozepište se tady někdo o tom ;)
Subaru Impreza, Renault Megane Cabrio, Hyundai Tiburon, Audi A3 Turbo a Iveco Daily

http://www.autokrosar.cz

Uživatelský avatar
fokr_jr
donate
donate
Příspěvky: 748
Registrován: 21 kvě 2008, 09:45
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak paliva

Příspěvek od fokr_jr » 21 lis 2013, 21:54

a co chceš slyšet?

jednotka vstřikům udává hodnotu jak dlouho (čas v ms) má být otevřenej. pokud nemáš někoho kdo ti upraví jednotku motoru, nebo "standalone" ECU, tak s touhle hodnotou moc neuděláš.

další možnost jak zvednout dávku paliva je zvednutím tlaku na liště. vstřik má nějakou udanou hodnotu průtoku při nějakým tlaku. řekněme 180cc při 2,2 barech. a tahle hodnota je zpravidla 80% kapacity vstřiku. teoreticky můžeš víc paliva získat velice jednoduše:

ALE

ta hodnota 80% není random... když si sadu 15letých vstřiky vymontuješ a dáš do stolice, tak budou reálný naměřený hodnoty lítat +- autobus a když se z nich budeš pokoušet dostat maximum, tak to bude +- 2 autobusy...

další věc je, že když budeš zvedat tlak paliva, tak ta hodnota bude stoupat. můžeš se dostat i třeba na 140% tý udávaný hodnoty. tohle má ale každej vstřik jinak a musiš si to prostě prubnout. a když tuhle hodnotu překročíš, tak bude reálná dávka paliva zase klesat. to si prostě musíš zkusit. na druhou stranu můžeš zase namontovat větší vstřiky a snížením tlaku z nich dostat to co potřebuješ...

problém u starších vstřiků je, že když je budeš takhle "namáhat" tak ten rozdíl v dávce paliva bude výraznější, než při těch seriových 80%.

všechno to má ale jeden háček - časová hodnota vstřiku zůstane při laboraci s tlakem na liště stejná a se zvyšováním tlaku se bude zvětšovat i díra - zpravidla se ten motor při vyšších otáčkách doslova zaleje benzínem a absolutně ztratí výkon.

kde jsme to zkoušeli a měli jsme nasazenou lambdu, tak to bylo při serii ve vysokejch otáčkách bohatý řekněme konzervativně, což je víceméně i účel seriový jednotky - bezpečný hodnoty nahoře... ale když sme zvedli tlak na liště (a s tím další úpravy samozřejmě, neni to samospásný ;-) ), tak to už nahoře bylo bohatý moc a ve finále byl vrcholovej výkon "nižší", byť s "lepším" průběhem... vše jsme řešili čistě subjektivně, nemáme to naměřený...

co víc by tě zajímalo?
Swift GTI
G ot
T raction
I ssues

Autocross
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 88
Registrován: 23 čer 2013, 17:10
Bydliště: Bystřice

Re: Tlak paliva

Příspěvek od Autocross » 23 lis 2013, 20:23

Díky, pěkně popsané.

Vstřiky budu dávat 440cc, jednotku mám taky jinou, čerpadlo Wallbro a hlavně mám turbo, takže pro mě žádoucí, že to bude hodně bohatý ;)
Subaru Impreza, Renault Megane Cabrio, Hyundai Tiburon, Audi A3 Turbo a Iveco Daily

http://www.autokrosar.cz

Uživatelský avatar
fokr_jr
donate
donate
Příspěvky: 748
Registrován: 21 kvě 2008, 09:45
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak paliva

Příspěvek od fokr_jr » 24 lis 2013, 00:17

jj, tim tomu neublizis. naopak zachovanim puvodnich vstriku bys mohl.
problem je, ze to proste nepujde odladit na 100%, vzdy budes muset rozhodnout pro nejaky kompromis. jednotka je predpokladam nejaka univerzalni, "ladena", STAGE2 a podobny nazvy. vse to samy... tam bude jednoduse taky pridano linerane na palivu, takze to proste nahore bude bohaty az beda. takze v bezpecnych hodnotach ;-)
Swift GTI
G ot
T raction
I ssues

Autocross
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 88
Registrován: 23 čer 2013, 17:10
Bydliště: Bystřice

Re: Tlak paliva

Příspěvek od Autocross » 24 lis 2013, 20:05

Tak jednotku mám seriovou z japonský verze Sti.

Ale je vyzkoušené, že tenhle motor s podobnou jednotkou, tímhle turbem, seriovými vstřiky a seriovým čerpadlem sice jede jako z praku, ale po chvíli je díra v pístu.
Subaru Impreza, Renault Megane Cabrio, Hyundai Tiburon, Audi A3 Turbo a Iveco Daily

http://www.autokrosar.cz

Uživatelský avatar
fakieVW
Lehce pokročilý
Lehce pokročilý
Příspěvky: 18
Registrován: 06 lis 2011, 00:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak paliva

Příspěvek od fakieVW » 08 úno 2014, 15:37

Díra v pístu nejspíš proto, že je chudá směs. On pokud se to nenaladí přímo na brzdě někým kdo udělá soft přímo pro daný motor je na nic.

Uživatelský avatar
draaczech
donate
donate
Příspěvky: 421
Registrován: 28 kvě 2008, 09:55
Bydliště: Prachatice

Re: Tlak paliva

Příspěvek od draaczech » 10 úno 2014, 21:09

Tak nemusí to bejt nutně na brzdě a taky to nemusí hned mapovat. Důležitý je hlídat egt a lambdu a tim tlakem paliva to můžeš aspoň omezeně udržet v bezpečnejch hodnotách. Ale brzda je brzda, o tom žádná.
Náhradní vozidlo, Corsa Sport 16V, proklatě nízko :D STO psů

Odpovědět