Bezpečnostní Rámy

Veškeré funkční, racingové nebo optické úpravy interiéru

Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tiger.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 577
Registrován: 18 čer 2008, 18:58
Kontaktovat uživatele:

Bezpečnostní Rámy

Příspěvek od Tiger.s » 27 čer 2008, 08:20

Kde se dá v čr nechat svařit bezp. rám do auta? případně jaká cena =) díky za info

mi16boss
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 20
Registrován: 13 čer 2008, 11:41

Re: Kde nechat svařit rám

Příspěvek od mi16boss » 27 čer 2008, 11:04

Čau...tak výrobců rámů je několik. Na moravě je asi nejznámější Z.Němec - NC-POWER z Fryštáku (603 864 062). Někde u Vyškova funguje Nellospeed - kontakt a fotky jeho práce možno získat zde: http://nvrallyteam.blog.cz/ .V Boleslavi funguje Martin Grabijec - kontakt se dá najít na netu , nicméně zde bych určitě bral v potaz, že za studena tažené bezešvé trubky, které se pro výrobu rámu používají, ztrácí ohýbáním za tepla své vlastnosti.......U plzně taky funguje firma, která rámuje moc pekně, bohužel si nevybavuju jméno.....

Já využil služeb Z.Němce. Nechal jsem vyrobit nejsložitější variantu rámu, včetně WRC a hlavových vzpěr ve dveřích...Zároveň jsem nechal vyrobit 4 servisni podpěry + nechal upravit prahy pro jejich použití...
Cena ? Cca 30 za všechno...Kvalita práce výborná, výroba trvala 3 dny takže fofr....

Cena se ovšem stanovuje individuálě dle složitosti rámu a taky podle velikosti auta. Obecně se ceny pohybují v rozmezí cca 12000 - 40000... Chromolybdenové rámy jsou pak cenově ale i hmotností trošku jinde :)

Uživatelský avatar
Tiger.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 577
Registrován: 18 čer 2008, 18:58
Kontaktovat uživatele:

Re: Kde nechat svařit rám

Příspěvek od Tiger.s » 27 čer 2008, 11:18

no mě by asi vyhovovala ta firma z plzně mám to kousek ....no nechci nic extra těžkýho ....ale auto který bude mít 3-4 násobek seriovýho výkonu už bude potřebovat trochu zpevnit řekl bych

mi16boss
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 20
Registrován: 13 čer 2008, 11:41

Re: Kde nechat svařit rám

Příspěvek od mi16boss » 27 čer 2008, 11:59

Hmm tu plzen fakt nemuzu najit...Jinak v Boleslavi dela jeste P.Najman - VND autosport.. http://firma.maxportal.cz/detail/vaclav ... -autosport

u auta s vykonem jaky pises uz by to chtelo komplet provarit a vyztuzit skelet ...

Uživatelský avatar
Tiger.s
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 577
Registrován: 18 čer 2008, 18:58
Kontaktovat uživatele:

Re: Kde nechat svařit rám

Příspěvek od Tiger.s » 27 čer 2008, 12:01

NA skeletu budu vyvařovat celou přední část komlplet zesilovat sváry atd ..kouknu na to díky moc

Uživatelský avatar
franus
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 75
Registrován: 02 čer 2008, 19:19

Re: Ram

Příspěvek od franus » 30 čer 2008, 17:02

Zkusenosti jednoho cloveka co ma sroubovany ram (OMP, nebo SPARCO) v saxu, jsou takove, ze ten ram to auto poradne vyztuzil - vyztuzil tuhost pri jizde - podobne treba jako rozpera ale ne samozrejme tak moc :). A tim padem, kdyz jezdival jeste bez ramu se sportovnimi tlumici, tak jak rikal, tak ty tlumice byly tvrde dost, ale jakmile, tam hodil ram, tak ty tlumice prestali vyhovovat (byly proste jakoby mekci) a to z toho duvodu, ze se karoserie prestala kroutit a deformovat, takze veskere pusobici sily sly jakoby do tech tlumicu - neztracely se proste v te deformaci karoserie.
A jestli se mam vratit k tomu, jestli si myslis, ze by te to v aute nejak uveznilo pri nejake rane si myslim, ze nebude az tak horke. Prece jenom by ramy meli byt delane z bezesvych trubek, ktere by praskat nemely. A jestli uvazujes o hlinikocem ramu HEIGO, tak na ten bych se vysral - jednak ma tvar na prd - je moc velky, jednak co do zvyseni tuhosti bych mohl jenom hadat, jak ji zvysi. A hlavne asi moc nevydrzi - zkus si sehnat fotky bouranych rally skodovek 130 z 80. let. Co jsem videl ja, tak ten ram jakoby tam vubec nebyl rekla bych, ze by to auto vypadalo stejne s ramem i bez. A ty 130tky vzpominam proto, protoze se tam daval prave HEIGO ram.

Uživatelský avatar
vlk1
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 20 kvě 2008, 09:47

Re: Ram

Příspěvek od vlk1 » 01 črc 2008, 10:19

tuhost kastle se samozřejmě vyrazně změní,šroubovaný rámy jsou dokonce v příloze J FIA ,kde je popsanej přesnej tvar ,provedení a materiály,jinak co se týče normálního provozu tak je pravděpodobnost pomalu hraničící s jistotou že orgáni při kontrole to nepřežijou.Další věc je že rám v autě je k něčemu hlavně s pořádnou sedačkou,pásama a helmou,trubky jsou dost blízko hlavy a i ve sportovních předpisech jsou povinný měkký omotávky rámu.

materiál je bezešvá uhlíkatá trubka pruměru 50x2 nebo 40x2,5 na hlavní oblouky,na vzpěry tušim 40x2,5,z ničeho jinýho nemá smysl to dělat

ohledně vyproštění z bouračky,nevim jak normalní hasiči,ale na soutěžích bejvaj vyproštováci který maj velky hydra nůžky který jsou schopný stříhat i tyhle velký průměry

jinak hliníkový rámy Heigo ve škodovkách jezdila snad jen továrna a nebyl to obyčejnej dural z ferony,ale materiál typu 7075 nebo něco podobnýho,(dneska se z toho třeba dělaj lyžiny pod motor na fabii S2000) ,třeba Metalex dělal klasicky ocelový a některý taky dokonce šroubovatelný,jinak tam šlo spíš o celkovou pevnost škoda kastle,která není nijak závratná a při bouračkách rámy hodně pomohly

tak to je asi všechno :D jinak osobně bych si to hodně rozmyslel jestli to má cenu dávat do seriovýho auta,přecejenom rizika dost převišují přínosy

Uživatelský avatar
draaczech
donate
donate
Příspěvky: 421
Registrován: 28 kvě 2008, 09:55
Bydliště: Prachatice

Re: Ram

Příspěvek od draaczech » 01 črc 2008, 10:45

Kámošovi zachránil šroubovanej rám minimálně těžký zranění. Měl Clio Williams a koupil ho z německa i s rámem a zápisem v TP. Na rozmotanou trojku mu tam vlítla srna, strhnul to do strouhy a ta ho hodila na druhou stranu silnice, strom a 3x přes střechu. Vylezl z toho netknutej :idea:
Sedačky origo, pásy Willans 3 bod,pilot má hodně přes metrák. Takže teď si přeberte, jestli je to bezpečný :!:
Náhradní vozidlo, Corsa Sport 16V, proklatě nízko :D STO psů

Uživatelský avatar
Gordy
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 03 črc 2008, 08:20

Re: Kde nechat svařit rám

Příspěvek od Gordy » 03 črc 2008, 08:47

No já osobně si myslím že rám je základ do závoďáku a to vařenej,montovanej bych tam nedával.
Ale po mé jedné havárce jsem usoudil že si i do auta na běžné jezdění rám dám a to montovanej kvůji technický,přeci jen to je taková skořápka.
A ať si policajci říkaj co chtěj.Navíc když jim člověk nedá důvod,takl proč by mě měly stavět.
Bezpečnost to rozhodně zvýší.A radši se praštit o rám,než aby místo mě seděl strom.
On-line prodejna s náhradními díly: www.e-cat.cz

Peugeot 205 GTi (Mi 16)
Peugeot 205 Rolland Garros

Uživatelský avatar
TomGTI
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Příspěvky: 89
Registrován: 20 kvě 2008, 23:40

Re: Kde nechat svařit rám

Příspěvek od TomGTI » 03 črc 2008, 12:08

Můj názor je takový že do auta které se pohybuje většinou po pozemních komunikacích rám nepatří.Určitě je jedno jestli vás při bouračce trefí strom nebo trubka z rámu,jste mrtví tak jako tak,ale pokud to náhodou přežijete,tak určitě hasičům stížíte jejich práci při vašem vyproštění a záchranu života.Další věcí když se rozhodnete si dát přeci jen rám do svého civilního auta je jaký zvolit,když už rám tak určitě vevařený,pokud si tam dáte nějáký leštěný nerezový a ještě k tomu rozebiratelný Heigo tak vás při nehodě leda tak ta trubka propíchne.Základ je aby ten rám byl vymyšlený a správně se deformoval jinak vám poslouží jako dobrá gilotina.A ohledně toho jestli je rám vařený bez ůchytů k tlumičům si nemyslím že je stejný jako šroubovaný,podívejte se co ten šroubovaný rám drží pohromadě. 8-)

Odpovědět