Fiat Coupe
Moderátoři: ciky, lukas757, viashino, SpeedyS4
Fiat Coupe
Koukám že na foru není jediné Coupečko, tak ho tedy zasvětím trochu mezi lidi.
Kdysi se mi auto ohromně líbilo, jenomže tehdy jsem neměl ještě řidičák a auto stálo baňku, viděl jsem ho jen jednou v autosalon a pak párkrát v Ostravě pomalu projížděj, je to krásné auto. Nějáké kecy jestli je to Fiat, nebo Audi, nebo Aston mě nějak netankují, na to si u auta na hraní nehraju. Protože Coupečka obrovsky klesly na ceně, myslím si že díky přívalu modelů s atmosferyckými motory, lidé ho začli brát jako obyčejné, škaredé auto za relativně nízkou cenu. Turbo verze, které měly být ikonou Fiatu pak rychle klesly na jejich úroveň. Pro lidi kteří rádi pomlouvají, to jsou to řeči jen do prvního svezení/shlédnutí
Blíží se zima, což je období, kdy auto spí v garáži, já přemýšlím co s ním, podle toho napupuji další díly a jediné co můžu udělat, je řešit věci na netu.
Loni jsem se rozhodl na beton, že si Coupe pořídím. Požadavky byly, aby byla echt kastle a pokud možno v červené barvě. Po návštěvě dvou kousků jsem byl zděšen... Jeden podřenou celou pravou stranu, což se prodávající neobtěžoval do inzeránu připsat, a druhý měl ze svých 200 koní asi 80 po smrti, motor absolutně bez šťávy .. Pak jsem narazil na kousek, s bezchybnou kastlí, až na pár Tukanců, s krásnými koly, ovšem sjetou spojkou, vyhořelou elektrikou a mnoha dalšími vadami. Okamžitě jsem se zamiloval, nádherný, udržovaný kožený interier v černé barvě a dvěma airbagy, což k výrazně červené kastli pasuje nejlépe ze všech variant.
Moor a elektroniku jsem dával dohromady skoro 4 měsíce, postupem času jsem nalezl a odstranil několik dalších nesmyslných vad, které určitě bývalý majitel řešil na rychlo před prodejem vozu, jen aby dokázalo odjet po svých. Jako první věc, která byla od začátku jasná, byl podvozek Eibach -45mm, protože seriové Coupe s ostře šípovitou kastli, má paradoxně vysoký poidvozek a nevypadá proto moc dobře po oživení a ježdění na všech 200 koních, přišly na řadu palivové mapy Evocars, sport. sání a odstranění katalyzátoru, motor uměl vykouzlit něco přes 230 koní a poskytoval vozu nádherné zrychlení něco málo přes 6 vteřin.
Ovšem s jídlem roste chuť, za pěkné peníze jsem sehnal a koupil řídící jednotku od firmy http://www.lanciahf.com s označením "stage 2". Tato oprava vyžaduje vyšší tlak paliva, turbo tb0367 nebo 0385 (Delta EVO), studené svíčky, sání, velký ICC a free výfuk o průměru min 2,5". Tyto požadavky jsou prakticky splněny, a výkon by se měl pohybovat někde kolem 270ti koní. To ale zjistím až příští rok na jaře, kdy mám i předběžně domluvenou výkonovou brzdu.
Nepovažuji Coupátko za racing Car, ale je poměrně rychlé a hlavně dnes už jej zhlédnou lidé v pěkném stavu velice zřídka. Fotky dodám odpoledne, snad se bude líbit Jedna pro představu o voze:
Kdysi se mi auto ohromně líbilo, jenomže tehdy jsem neměl ještě řidičák a auto stálo baňku, viděl jsem ho jen jednou v autosalon a pak párkrát v Ostravě pomalu projížděj, je to krásné auto. Nějáké kecy jestli je to Fiat, nebo Audi, nebo Aston mě nějak netankují, na to si u auta na hraní nehraju. Protože Coupečka obrovsky klesly na ceně, myslím si že díky přívalu modelů s atmosferyckými motory, lidé ho začli brát jako obyčejné, škaredé auto za relativně nízkou cenu. Turbo verze, které měly být ikonou Fiatu pak rychle klesly na jejich úroveň. Pro lidi kteří rádi pomlouvají, to jsou to řeči jen do prvního svezení/shlédnutí
Blíží se zima, což je období, kdy auto spí v garáži, já přemýšlím co s ním, podle toho napupuji další díly a jediné co můžu udělat, je řešit věci na netu.
Loni jsem se rozhodl na beton, že si Coupe pořídím. Požadavky byly, aby byla echt kastle a pokud možno v červené barvě. Po návštěvě dvou kousků jsem byl zděšen... Jeden podřenou celou pravou stranu, což se prodávající neobtěžoval do inzeránu připsat, a druhý měl ze svých 200 koní asi 80 po smrti, motor absolutně bez šťávy .. Pak jsem narazil na kousek, s bezchybnou kastlí, až na pár Tukanců, s krásnými koly, ovšem sjetou spojkou, vyhořelou elektrikou a mnoha dalšími vadami. Okamžitě jsem se zamiloval, nádherný, udržovaný kožený interier v černé barvě a dvěma airbagy, což k výrazně červené kastli pasuje nejlépe ze všech variant.
Moor a elektroniku jsem dával dohromady skoro 4 měsíce, postupem času jsem nalezl a odstranil několik dalších nesmyslných vad, které určitě bývalý majitel řešil na rychlo před prodejem vozu, jen aby dokázalo odjet po svých. Jako první věc, která byla od začátku jasná, byl podvozek Eibach -45mm, protože seriové Coupe s ostře šípovitou kastli, má paradoxně vysoký poidvozek a nevypadá proto moc dobře po oživení a ježdění na všech 200 koních, přišly na řadu palivové mapy Evocars, sport. sání a odstranění katalyzátoru, motor uměl vykouzlit něco přes 230 koní a poskytoval vozu nádherné zrychlení něco málo přes 6 vteřin.
Ovšem s jídlem roste chuť, za pěkné peníze jsem sehnal a koupil řídící jednotku od firmy http://www.lanciahf.com s označením "stage 2". Tato oprava vyžaduje vyšší tlak paliva, turbo tb0367 nebo 0385 (Delta EVO), studené svíčky, sání, velký ICC a free výfuk o průměru min 2,5". Tyto požadavky jsou prakticky splněny, a výkon by se měl pohybovat někde kolem 270ti koní. To ale zjistím až příští rok na jaře, kdy mám i předběžně domluvenou výkonovou brzdu.
Nepovažuji Coupátko za racing Car, ale je poměrně rychlé a hlavně dnes už jej zhlédnou lidé v pěkném stavu velice zřídka. Fotky dodám odpoledne, snad se bude líbit Jedna pro představu o voze:
- fokr_jr
- donate
- Příspěvky: 748
- Registrován: 21 kvě 2008, 09:45
- Bydliště: Přísečná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
hele FIAT - chyba v každém dílu
ne, neber nijak to zle, sám mam italský auta rád, dřív sem řádil Cinquecentem a teď mě naplno zaměstnává DAILY 4
jinak kupátku fandim, ať slouží
máš změřenej aspoň třeba čas na 1/4m?
ne, neber nijak to zle, sám mam italský auta rád, dřív sem řádil Cinquecentem a teď mě naplno zaměstnává DAILY 4
jinak kupátku fandim, ať slouží
máš změřenej aspoň třeba čas na 1/4m?
Swift GTI
G ot
T raction
I ssues
G ot
T raction
I ssues
-
- RF level 5
- Příspěvky: 1239
- Registrován: 15 kvě 2008, 20:30
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Coupe
Když vše funfuje jak má, tak ty auta lítaj neskutečně. A design na svou dobu nemá chybu.
Mitsubishu Lancer EVO VIII - 360PS
historie: Kadett 2.0 GSI, Audi S4 B5, WRX STI 02, WRX STI 05, WRX STI 06
historie: Kadett 2.0 GSI, Audi S4 B5, WRX STI 02, WRX STI 05, WRX STI 06
Re: Fiat Coupe
No abych řekl pravdu, na každodenní ježdění bych si Fiat taky nekoupit, to jako upřímně. Na to jsou dobré škodovky a VWv ropě, ale pokud chci sportovní zážitek, tak po nich naopak ani nevzdechnu.. Mám pár kamarátů s motory 1.8T od 110ti KW až po 166 (Cupra R) a někdy se nestačím divit, kolik problémů ti kluci pořád řeší. Asi nejlépší vůz, který u nás jezdí, jsou Imprezy, to asi bez debat. Pro tohle auto má slabost každý se srdcem k vozům... Pocitově je Coupe velmi silné, v reálu jak už jsem psal, umí nepříjemně zaskočit mnohem silnější vozy. Vůz je jinak zásadně ovlivňován předním náhonem, ani "samosvor" ViscoDrive nedokáže auto o takovém výkonu pořádně ukočírovat.
Co se týče čísel, prozatím žádná nemám, nejrychleji jsem jel 250 na tachometru a jen chvilinku. Jeden chlapík od nás v klubu má naměřeno na stejném motoru 235 koní a 400m zajel za 13,9s. Druhý má asi 280 koní, ten zajel zatím nejlepší čas 13,2s a na 200 metrech si smlsnul EVO VIII. Není se čemu divit, motor má ohromně vysoký krouťák (blíží se k hranici 500NM) po přemapování a jeho váha se pohybuje kolem 1300kg. Na to jak vypadá, je relativně lehké.
Co se týče čísel, prozatím žádná nemám, nejrychleji jsem jel 250 na tachometru a jen chvilinku. Jeden chlapík od nás v klubu má naměřeno na stejném motoru 235 koní a 400m zajel za 13,9s. Druhý má asi 280 koní, ten zajel zatím nejlepší čas 13,2s a na 200 metrech si smlsnul EVO VIII. Není se čemu divit, motor má ohromně vysoký krouťák (blíží se k hranici 500NM) po přemapování a jeho váha se pohybuje kolem 1300kg. Na to jak vypadá, je relativně lehké.
Re: Fiat Coupe
Vitej a držím palce. Kola tomu seděj ale jestli časem budeš chtít jezdit závody nebo něco podobné tak bych volil menší kola . A ten špatný volnoběh bych řešil diagnostikou jestli máš nějakého známeho nebo tak protože to nemusí bejt hned kabelama nebo svíčkama ale může to bejt například klapkou nebo nečím jiným. roti maker
Re: Fiat Coupe
Tak po dlouhé době je co napsat, na autě jsem udělal pár významných změn. Přes zimu jsem šetřil peníze, kupoval nové díly a další komponenty, a tyto poslední 3 měsíce jsem ležel pod autem. Jestli to za to stálo se mě všichni ptají, mě určitě ano, auto jako hračka splnilo moje očekávání a poskytuje mi určitý požitek za volantem.
Abych to úplně shrnul - Komplet go hlavy, keramická spojka, oba chladiče nové, nové vedení k turbu a klapce, nový výfukový systém s externím wastegate (full nerez), vstřikovače 520cc, FPR s manometrem, turbo T3/4 A/R 73, všechny náplně včetně brzd, serva a převodovky a pak takové blbůstky, jako sahara na ol. chladiči, černé kola apod. Všechna těsnění motoru včetně gufer jsem v průběhui několika měsíců sehnal od curty-payen, což by měla být top kvalita, nehodlal jsem na těchto věcech šetřit. Brzdy zůstaly bremba, za těch loňských 700km jsem je moc nesjel
Takže nakonec by auto mělo mít něco přes 300 koní, ale nechci předbíhat, uvidíme co ukáže brzda. Turbo jede od 1,2 do 1,4, díky velikosti turba, externímu wastegate a MBC tlak prostě neklesá, ale naopak s otáčkama stoupá, proto by mělo být někde u omezovače MAX. těch 1,4, aby mi nefouklo těsnění. Krom ježdění jsem i zlehka zasprintoval s kamarádovou Imprezou STi Type-R ver. 6, samozřejmě mi hned ujel, ale k překvapení všech jsem ho po chvilce dojel, takže opravdu ten výkon tam nějaký bude a ta práce nebyla až tak zbytečná. Zvuk je naprosté porno v kategorii řadových čtyřválců, asi jsem v ničem takovém ještě nikdy neseděl, blow vydává šílené zvuky a já to zbožňuju, wastegate jde slyšet prakticky jen zepředu, v kabině se to míchá s turbem a výfukem ze zadu.
Nějaké fotky z práce a konečně pojízdného auta.
https://youtu.be/Zdk4CwRvqKg]
https://youtu.be/92QyjWPBB5k
Abych to úplně shrnul - Komplet go hlavy, keramická spojka, oba chladiče nové, nové vedení k turbu a klapce, nový výfukový systém s externím wastegate (full nerez), vstřikovače 520cc, FPR s manometrem, turbo T3/4 A/R 73, všechny náplně včetně brzd, serva a převodovky a pak takové blbůstky, jako sahara na ol. chladiči, černé kola apod. Všechna těsnění motoru včetně gufer jsem v průběhui několika měsíců sehnal od curty-payen, což by měla být top kvalita, nehodlal jsem na těchto věcech šetřit. Brzdy zůstaly bremba, za těch loňských 700km jsem je moc nesjel
Takže nakonec by auto mělo mít něco přes 300 koní, ale nechci předbíhat, uvidíme co ukáže brzda. Turbo jede od 1,2 do 1,4, díky velikosti turba, externímu wastegate a MBC tlak prostě neklesá, ale naopak s otáčkama stoupá, proto by mělo být někde u omezovače MAX. těch 1,4, aby mi nefouklo těsnění. Krom ježdění jsem i zlehka zasprintoval s kamarádovou Imprezou STi Type-R ver. 6, samozřejmě mi hned ujel, ale k překvapení všech jsem ho po chvilce dojel, takže opravdu ten výkon tam nějaký bude a ta práce nebyla až tak zbytečná. Zvuk je naprosté porno v kategorii řadových čtyřválců, asi jsem v ničem takovém ještě nikdy neseděl, blow vydává šílené zvuky a já to zbožňuju, wastegate jde slyšet prakticky jen zepředu, v kabině se to míchá s turbem a výfukem ze zadu.
Nějaké fotky z práce a konečně pojízdného auta.
https://youtu.be/Zdk4CwRvqKg]
https://youtu.be/92QyjWPBB5k
Re: Fiat Coupe
Pěkné, pěkné!
Subaru Impreza, Renault Megane Cabrio, Hyundai Tiburon, Audi A3 Turbo a Iveco Daily
http://www.autokrosar.cz
http://www.autokrosar.cz
Re: Fiat Coupe
Ahoj, zeptám se asi jako tuningovej blbec, ale co tam máš za ten BOV? Možná jen kvůli tomuhle zvuku jsem si koupil auta s turbem. Ale nevím, jestli je to záležitostí jen toho ventilu, nebo taky pořádnýho turba? Mám Audi A3 1.8, na hobby rallycross, turbo seriový a údajně je tam čip nebo mapa a seriovej ventil vydává podobnej zvuk skrz debilní tuningovej filtr, ale pochopitelně potichu. Což, to bych ani neřešil, protože tam žádnej extra tlak nebude a ke koncernovejm produktům mám spíš antipatie, ale druhé auto je impreza a v neutrálu mi turbo natlačí 1.2 bar, za jízdy jsem to nějak nestihl vysledovat. BOV tam je nějakej pitomej tuningovej a jen to klasicky sykne, nic víc a ještě je na něm nápis "modelo per diesel"
Subaru Impreza, Renault Megane Cabrio, Hyundai Tiburon, Audi A3 Turbo a Iveco Daily
http://www.autokrosar.cz
http://www.autokrosar.cz